Pestanyes

martes, 29 de mayo de 2012

Acta 29/V/2012 Matí i Tarda



Acta assemblea matí 29 de maig de 2012


Ordre del dia:

  1. Introducció
  2. Votació ordre del dia
  3. Explicació i organització de grups de treball
  4. Proposta de manifest
  5. Sistema d'avaluació
  6. Proposta d'activitats i funcionament de la vaga


    1. Introducció
Resum de l’assemblea del 29. Que és la vaga indefinida? Un espai de temps per treballar en grups per fer accions conjuntament alumnat i professorat. Treballar de manera organitzada per que tothom sigui conscient de l'estat de la universitat. Vaga indefinida activa. Punts clau: congelació de les taxes / aplicació de la 2ª convocatòria o reducció del preu de la segona matrícula / si en segona matrícula es suspèn a partir de 4, possibilitat d’aprovat pactat amb el professor / practiques del dimecres.

    2. Votació de l’ordre del dia

Es vota l’ordre del dia, s’aprova.

    3. Exposició dels grups de treball i organització

Hi ha 6 grups de treball i es pretén que surti un voluntari de cada grup com a responsable.

Dinamització i continguts: coordinació d’assemblees i organització en la redacció de comunicats.

Comunicació i difusió: contacte amb professors, alumnes, premsa, elaboració de cartells, actualització del blog.

Relació interassembleària: manifest comú de totes les carreres per presentar-lo al rector i contacte constant entre facultats.

Relació PAS i PDI: comunicació amb el personal de la facultat.

Accions i activitats: organització d’activitats o accions reivindicatives.

Assumptes jurídics: ser conscients del marc legal en el qual ens movem per no cometre errors que ens puguin afectar.

Es proposa fer un grup d'avaluació que tracti com solucionem tema exàmens i notes. S’aprova una comissió especial que treballarà dins el primer grup (dinamització i continguts). Es decidirà al final de l'assemblea.



Així les persones responsables de cada comissió en horari de tarda són:


    4. Proposta de manifest
Continguts ha realitzat un esborrany de manifest amb diversos punts representatius de les nostres reivindicacions i el que demanem. Volem que s'adhereixin al manifest alumnes, professors i personalitats del món de la cultura que puguin donar-nos el seu suport.

EXPOSEM:
  • Que la pujada de taxes en els últims anys, de cara a l’any que ve d’un 66%, és absolutament abusiva i reflecteix una clara intenció de privatització de la universitat.
  • Que s’ha fet una mala aplicació del pla Bolonya ja que no s’ha tingut en compte la situació econòmica de l’estat. Ens trobem en un context d’aules massificades i una manca de professorat que fan impossible l’avaluació continuada que prometia el Pla Bolonya.
  • Que la reducció de nombre de beques i l’enduriment dels requisits necessaris per accedir-hi comporten que una gran part de l’alumnat no pugui seguir cursant els seus estudis i que molts no puguin accedir-hi.
  • Que s’estan desprestigiant progressivament els ensenyaments de lletres i que l’eliminació de graus i màsters, per ésser considerats poc rendibles, comporta l’empobriment del coneixement cultural i de les humanitats.
  • Que s’ha reduït la oferta d’assignatures optatives impedint així que l’alumne pugui especialitzar-se en el camp que desitja, obligant-lo així a cursar un màster i pagar un preu molt més alt.
  • Que actualment el 47% del professorat d’aquesta universitat es troba en estat precari, és a dir que cobren aproximadament 500€ al mes i tenen contractes anuals per fer la mateixa feina que els professors titulats.
  • Que en el marc de l’aplicació de l’Estratègia Universitària 2015 es preveu una mercantilització de la universitat amb l’entrada d’empreses privades que determinaran el tipus d’ensenyament i la rentabilitat dels graus en detriment de l’ensenyament lliure per formar treballadors per a les seves empreses.
  • Que en els últims anys s’ha produït una devaluació del prestigi dels estudis superiors artístics fins arribar, aquest any, a retirar les titulacions oficials a aquelles persones que ja l’havien obtingut o l’estaven cursant.
  • Que s’ha volgut aplicar el model d’avaluació i practiques dissenyat per a les carreres tècniques i científiques a les carreres d’humanitats. I això ha suposat que l’estudiant s’enfronti a un tipus d’avaluació injusta i que no serveix per demostrar si l’estudiant ha assolit o no els coneixements requerits.
DEMANEM:
  • La congelació de la pujada de taxes que considerem abusiva sobretot en relació a l’ensenyament rebut i declarem la insubmissió al sistema establert d’avaluació.
  • Que la matrícula universitària s’hauria de definir tenint en compte els criteris socioeconòmics de l’estat.
  • Referent a l’aplicació del pla Bolonya demanem:
    • Que la facilitat promesa als estudiants per a realitzar intercanvis internacionals sigui una realitat ja que hem comprovat que estudiar a l’estranger és un luxe que pocs es poden permetre i representa, en molts casos, un entrebanc en la formació acadèmica de l’estudiant ja que no pot escollir l’itinerari que més li interessi.
    • Que s’apliqui l’avaluació continuada i personalitzada correctament ja que en el marc actual d’aules massificades i manca de professorat no és viable.
    • Que es replantegi el sistema de practiques implantades pel govern de la generalitat en el curs 2011-1012 per tal que aquestes tinguin flexibilitat horària i puguin realitzar-se fora de l’aula en carreres de lletres ja que és la seva naturalesa més lògica.
    • Que el sistema de crèdits dels graus s’equipari al sistema europeu on cada grau consta de 180 crèdits a diferencia de l’estat espanyol on els graus són de 240 crèdits.
    • Recuperar les bititulacions per tal que cada alumne pugui tenir una formació a la seva mida i interessos i que la universitat no es converteixi en una fàbrica de títols enllaunats. I que augmenti l’oferta d’assignatures optatives.
  • Que no desapareguin carreres per rentabilització deficient, i que no es fusionin les de diferents universitats ja que això suposa l’acomiadament de professors i que molts alumnes no puguin seguir estudiant ja que no es poden permetre viure en una altre ciutat.
  • Que tornem a tenir segona convocatòria d’exàmens.
    Millorar l’assignació de les beques, i que tothom pugui optar a una beca que li permeti pagar-se l’educació.


Torn de paraula tancat (manifest)
  1. Per equiparar-nos a Europa, per què demanem més optatives si a Alemanya no n’hi ha?
  2. A Catalunya paguem un 40% més. Hi podem fer alguna cosa.
  3. Quan volem arribar al rectorat? Ara marcarem quins són els grups de treball i ho tindrem abans d’aquesta setmana. Abans de divendres entregarem el manifest al rectorat.
  4. La repetició d’assignatura no s’ha de pagar, perquè és un abús. En no suspendre ningú no es paguen taxes (les quals s’apugen per afavorir entitats privades).
  5. Què passa si el rectorat ens diu que no? Ens hem postulat enfront la insubmissió, farem el que haguem decidit. Som la gota malaia, si persistim, aguantem i agafem força acabarem aconseguint alguna cosa. Ens hi hem d'implicar.
  6. S’han de fer accions dirigides als qui cursaran primer l’any vinent.
  7. S’ha explicat l'exemple de Chile i a Grècia, que mitjançant mobilitzacions universitàries s’ha aconseguit la dimissió del primer ministre d’educació, en el primer cas, i amenaçant d’aturar exàmens es va aturar el pla Bolonya a Grècia.
  8. En una classe s’ha dit que els rectors estan de part nostra.
  9. Els rectors en el fons són titelles manipulades pels bancs.
  10. Acte comú d’insubmissió per part dels alumnes i dels professors. Si no ens avaluem ens llencem pedres sobre la nostra teulada. Què fem a partir d’aquí?
    1. No a l’aprovat general perquè ens perjudica
    2. Notables i excel·lents per a tothom no ens perjudica, tot i que sigui injust és el millor.

  1. El nostre representant és el rector, és a ell a qui li hem de fer pressió perquè porti a un estament més a munt les nostres propostes. Si li fem a ell pressió devaluarem la visió de la Universitat. La Complutense de Madrid, a Navarra i al País Basc els rectors s’han declarat insubmisos a l'apujada de taxes i l’any vinent no es pagaran.

    5. Sistema d’avaluació

Dues propostes base:

  1. No fer exàmens
    1. Aprovat general amb notable i excel·lent

  1. Fer exàmens
    1. Pactats amb el professor. Que cada grup parli amb el professor i pacti què entrarà a l'examen de manera que tothom pugui aprovar fàcilment.
    2. Que les notes siguin acord amb el que s’ha tret l'examen si ha tret bona nota, però que qui no arribi al cinc se li faci arribar per evitar segones matrícules i, així, no pagar el doble per una assignatura.
Torn tancat de paraula
  1. Hem de ser conscients que l’exemple de Mundet és tan sols en una assignatura. No estiguem segurs que ho tenim guanyat, perquè ens queda molt per fer. Hem de seguir l’exemple de Sevilla, que primer s’han mobilitzat i després han fet exàmens sobre el que s’ha impartit abans de la vaga. Qui ha intervingut es postula a favor de fer exàmens, perquè ens beneficiaria a tothom, que es poden combinar les accions i els exàmens.
  2. A Sevilla s’han fet piquets i no entra ningú a la universitat. A la Complutense s’ha fet aprovat general. Un aprovat general té repercussió a l’hora d'exercir la professió, per evitar això es pot pactar la nota amb el professorat. No firmar acta es considera oblit de firma.
  3. Un aprovat general amb un cinc és injust, amb un notable o excel·lent també. Però hem de pensar que en la situació que ens trobem hem d’actuar com a grup i buscar el més just per a tothom. Hem de fer un manifest sòlid amb una proposta única de manera que se’ns prenguin seriosament. Busquem el que sigui millor per tots per una causa per la qual estem tots d’acord, hem d’acceptar el que podem perdre per aconseguir el que podem guanyar.
  4. L’aprovat general, segons el criteri de qui ha parlat, és injust. S’ha de pactar un nota mínima, com ara un 4, a partir del qual s’aprovi.
  5. Pactar diferents vies d’avaluació :
    1. Llicenciatura (sense docència i avaluació única)
    2. Grau
El fet que no et donin un aprovat general és demagògia, perquè l’exemple és medicina, on això és important, però en el cas d’Història de l’art és diferent.
  1. No està d’acord amb el cometari de l’anterior perquè desprestigia la historia de l’art.
  2. Setembre està inclòs en la proposta. El rector diu que és impossible, el que no és impossible és la revaluació (en un altre mes).
  3. Ha interpretat el comentari tres cops anteriors no com a desprestigiar la nostra carrera, sinó que tot i tenir un aprovat general pot ser igualment competent, perquè es tracta d’una carrera teòrica i no pràctica. Respecte als exàmens no demanem un canvi d’avaluació no perquè vulguem aprovar perquè sí, sinó per dir “prou” i organitzar-nos per fer saber quina és la situació actual de la Universitat pública.
  4. Decidim el que decidim hem d’anar tots a una, no ens podem dividir en si fem vaga o no. L’objectiu és molt més fort, ens hem de mantenir units.
  5. Està d’acord amb l’aprovat general per no pagar més taxes, i si una persona vol més nota que pugui parlar amb el professor per poder fer-ho.
  6. L’avaluació continuada no s’ha aplicat bé, i aquest és un dels grans problemes. Si s’hagués aplicat bé ara no tindríem aquesta discussió, perquè tots sabríem si estem aprovats o no. Hem de pensar una solució col·lectiva davant del problema col·lectiu enfront el qual ens trobem, amb això tindrem molta força. Fer un manifest que signi l’elit cultural catalana i amb ell tenir prestigi suficient com perquè ens escoltin.
  7. Nosaltres ara redactarem una proposta d'avaluació que enviarem als professors, a partir d’aquesta resposta nosaltres respondrem. Aquesta vaga activa continuarà a l’estiu. A la comissió accions i activitats s’ha parlat de programar accions durant l’estiu, per seguir junts i muntar una acció forta pel setembre.
  8. Hem d’estar units amb les altres carreres perquè sols no farem res. Se li ha respost que ja hi ha programada una comissió de relacions interassembleàries.
  9. (67 anys, advocat jubilat). Hem de buscar el camí perquè la societat es doni compte del que ens passa, a més de no perdre el curs acadèmic. Hem de pactar amb els professors. No podem mostrar de cara a la societat que només volem un aprovat general, sinó tot allò que ens mou a demanar-ho.
  10. S’ha dit que les votacions no siguin a mà alçada, que demà les votacions siguin en una urna i amb el carnet d’història de l’art.
  11. L’aprovat general no es pot exigir per llei (ho diu l’advocat).

Votacions

Aprovat general (amb excel·lents i notables): 0 vots
Pactar amb els professors: 134 vots


    6. Propostes d’activitats i funcionament de la vaga
  1. S’han presentat els diferents grups de treball alguns dels quals ja han començat a fer feina (esbós del manifest). Algunes de les activitats que s’han proposat són:
      • Processó de dol per a la Universitat pública: una persona que representi la Universitat pública (descriure-la).
      • Hora: 11h al porxo, recorregut per fer-lo pel passeig de gràcia i anar als hotels son són els turistes.
Tapar estàtues de llocs turístics. S’ha debatut si es faria de nit. Amb bosses d'escombraries i cinta.
Fer un judici a l’ensenyament públic a diversos llocs turístics. Es planteja ajuntar aquesta acció amb la de la processó de dol. Seria a pl. Sant Jaume. Es queda demà a les 10 al porxo tots vestits de negre.
Es demana que algú enregistri gràficament totes les accions per fer-ne difusió a Internet mitjançant vídeos.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Acta assemblea tarda 29 de maig de 2012




Ordre del dia:

  1. Introducció
  2. Votació ordre del dia
  3. Resum assemblea de matí
  4. Proposta de manifest
  5. Sistema d'avaluació
  6. Explicació i organització dels grups de treball

1. Introducció

Resum de l’assemblea del 29. Què és la vaga indefinida? L' espai de temps per treballar en grups per fer accions conjuntament alumnat i professorat. Treballar de manera organitzada per que tothom sigui conscient de l'estat de la universitat. Vaga indefinida activa. Punts clau: congelació de les taxes / aplicació de la 2ª convocatòria o reducció del preu de la segona matrícula / si en segona matrícula es suspèn a partir de 4, possibilitat d’aprovat pactat amb el professor / pràctiques del dimecres.

2. Votació de l’ordre del dia

Es vota l’ordre del dia, s’aprova.

3. Resum assemblea de matí

S'ha aprovat fer una avaluació basada en exàmens pactats amb el professorat per tal que tothom pugui aprovar i aquells que necessitin una bona nota puguin obtenir-la compaginant l'estudi amb el treball a les comissions i accions per la vaga activa.



4. Explicació i organització dels grups de treball


Hi ha 6 grups de treball i es pretén que surti un voluntari de cada grup com a responsable.

Dinamització i continguts: coordinació d’assemblees i organització en la redacció de comunicats.

Comunicació i difusió: contacte amb professors, alumnes, premsa, elaboració de cartells, actualització del blog.

Relació interassembleària: manifest comú de totes les carreres per presentar-lo al rector i contacte constant entre facultats.

Relació PAS i PDI: comunicació amb el personal de la facultat.

Accions i activitats: organització d’activitats o accions reivindicatives.

Assumptes jurídics: ser conscients del marc legal en el qual ens movem per no cometre errors que ens puguin afectar.


Així les persones responsables de cada comissió en horari de tarda són:

5. Sistema d'avaluació

S'expliquen les dues propostes que s'han de votar: la primera és l'aprovat general amb notables i excel·lents, la segona és la de fer exàmens en les dates de convocatòria oficial però pactant amb els professors el temari d'examen per tal que tothom pugui aprovar i i aquells que necessitin una bona nota puguin obtenir-la compaginant l'estudi amb el treball a les comissions i accions per la vaga activa.
Es recorda que la proposta que surti d'aquí serà tractada per la Comissió de Contingut i Dinamització per a ser entregada al professorat que es reunirà en consell de departament per a debatre-la.

Comença un torn tancat de paraula sobre el sistema d'avaluació.
  • No es poden fer exàmens normals ja que la vaga, en tant que ACTIVA, suposa una inversió de temps i esforç molt gran que no és compatible amb la preparació per a una avaluació tradicional.
  • El temari de les assignatures, en principi, es dóna per finalitzat des del moment en què va començar la vaga indefinida activa.
  • Es proposa fer els exàmens i entregar-los a un notari enlloc d'als professors per tal d'allargar el tancament d'actes i fer pressió.
  • Un noi expressa la necessitat de que els acords entre alumnes i professors s'adquireixin ràpid ja que tenim poc temps. Se li respon que és impossible convocar reunió extraordinària del consell fins que s'hagin celebrat les properes eleccions del dia 31 i estigui, per tant, configurat el nou consell d'estudis.
  • Ens arriba una informació del departament: El secretari del departament, Enric Ciurans, ha enviat un mail a tots els professors per convocar reunions cada dia des del dia 31 i fins al dia 6 per tractar el tema de la vaga indefinida.

Votacions per al sistema d'avaluació:
  • A favor de l'aprovat general amb notables i excel·lents: 2 vots
  • A favor de fer exàmens pactats amb els professors: 74 vots

6. Proposta de manifest

Continguts ha realitzat un esborrany de manifest amb diversos punts representatius de les nostres reivindicacions i el que demanem. Volem que s'adhereixin al manifest alumnes, professors i personalitats del món de la cultura que puguin donar-nos el seu suport.

EXPOSEM:
  • Que la pujada de taxes en els últims anys, de cara a l’any que ve d’un 66%, és absolutament abusiva i reflecteix una clara intenció de privatització de la universitat.
  • Que s’ha fet una mala aplicació del pla Bolonya ja que no s’ha tingut en compte la situació econòmica de l’estat. Ens trobem en un context d’aules massificades i una manca de professorat que fan impossible l’avaluació continuada que prometia el Pla Bolonya.
  • Que la reducció de nombre de beques i l’enduriment dels requisits necessaris per accedir-hi comporten que una gran part de l’alumnat no pugui seguir cursant els seus estudis i que molts no puguin accedir-hi.
  • Que s’estan desprestigiant progressivament els ensenyaments de lletres i que l’eliminació de graus i màsters, per ésser considerats poc rentables, comporta l’empobriment del coneixement cultural i de les humanitats.
  • Que s’ha reduït la oferta d’assignatures optatives impedint així que l’alumne pugui especialitzar-se en el camp que desitja, obligant-lo així a cursar un màster i pagar un preu molt més alt.
  • Que actualment el 47% del professorat d’aquesta universitat es troba en estat precari, és a dir que cobren aproximadament 500€ al mes i tenen contractes anuals per fer la mateixa feina que els professors titulats.
  • Que en el marc de l’aplicació de l’Estratègia Universitària 2015 es preveu una mercantilització de la universitat amb l’entrada d’empreses privades que determinaran el tipus d’ensenyament i la rentabilitat dels graus en detriment de l’ensenyament lliure per formar treballadors per a les seves empreses.
  • Que en els últims anys s’ha produït una devaluació del prestigi dels estudis superiors artístics fins arribar, aquest any, a retirar les titulacions oficials a aquelles persones que ja l’havien obtingut o l’estaven cursant.
  • Que s’ha volgut aplicar el model d’avaluació i practiques dissenyat per a les carreres tècniques i científiques a les carreres d’humanitats. I això ha suposat que l’estudiant s’enfronti a un tipus d’avaluació injusta i que no serveix per demostrar si l’estudiant ha assolit o no els coneixements requerits.
DEMANEM:
  • La congelació de la pujada de taxes que considerem abusiva sobretot en relació a l’ensenyament rebut i declarem la insubmissió al sistema establert d’avaluació.
  • Que la matrícula universitària s’hauria de definir tenint en compte els criteris socioeconòmics de l’estat.
  • Referent a l’aplicació del pla Bolonya demanem:
    • Que la facilitat promesa als estudiants per a realitzar intercanvis internacionals sigui una realitat ja que hem comprovat que estudiar a l’estranger és un luxe que pocs es poden permetre i representa, en molts casos, un entrebanc en la formació acadèmica de l’estudiant ja que no pot escollir l’itinerari que més li interessi.
    • Que s’apliqui l’avaluació continuada i personalitzada correctament ja que en el marc actual d’aules massificades i manca de professorat no és viable.
    • Que es replantegi el sistema de practiques implantades pel govern de la generalitat en el curs 2011-1012 per tal que aquestes tinguin flexibilitat horària i puguin realitzar-se fora de l’aula en carreres de lletres ja que és la seva naturalesa més lògica.
    • Que el sistema de crèdits dels graus s’equipari al sistema europeu on cada grau consta de 180 crèdits a diferencia de l’estat espanyol on els graus són de 240 crèdits.
    • Recuperar les bititulacions per tal que cada alumne pugui tenir una formació a la seva mida i interessos i que la universitat no es converteixi en una fàbrica de títols enllaunats. I que augmenti l’oferta d’assignatures optatives.
  • Que no desapareguin carreres per rentabilització deficient, i que no es fusionin les de diferents universitats ja que això suposa l’acomiadament de professors i que molts alumnes no puguin seguir estudiant ja que no es poden permetre viure en una altre ciutat.
  • Que tornem a tenir segona convocatòria d’exàmens.
    Millorar l’assignació de les beques, i que tothom pugui optar a una beca que li permeti pagar-se l’educació.



RECORDATORI DE DATES IMPORTANTS!:

DIMECRES 30 DE MAIG 10:00 QUEDEM AL PORXO DE LA FACULTAT PER DUR A TERME LA PERFORMANCE QUE HA PREPARAT LA COMISSIÓ D'ACCIÓ!!! Recordem que és important que tothom vagi vestit de negre i amb "atrezzo" pròpi d'un funeral.



1 comentario:

  1. ei, els màsters i els graus no són RENTABLES... són RENDIBLES! per favor, repasseu les faltes! som a la universitat... CREDIBILITAT!

    ResponderEliminar