Pestanyes

sábado, 26 de mayo de 2012

ACTA Reunió extraordinària pel "Pla d'Estudis"

** Aquesta acta no s'ha pogut penjar abans per problemes tècnics amb el blog de l'AEHA. **


Ordre del dia:
1. Valoració Consell d'Estudis
2. Pla d'Estudis
3. Torn obert de propostes


1. Valoració Consell d'Estudis
La passada setmana ens vam reunir amb els professors que formen part del Consell d'Estudis (consell que es modificarà en les properes setmanes, ja que hi ha un canvi de govern dins del Departament). Vam rebre la felicitació per part dels professors, ja que durant els darrers tres anys no hi ha hagut estudiants al Consell d'Estudis, fet que dificultava la comunicació entre aquests i el professorat. Com a fets remarcables de la reunió, cal comentar que: es van aprobar els plans docents de les assignatures amb una esmena (ja que el programa informàtic amb el qual ho fan té un error tècnic que els hi amplia en nivell d'hores, explicat "a grosso modo"), vam comentar la intenció de fer un plan d'estudis alternatiu i ens van donar alguns consells útils i pràctics a l'hora enfrontar-nos a aquesta tarsca, vam parlar del tema de la pràctiques (en les quals es veu que els alumnes només estan obligats a assitir-hi en un 50%) i de la reavaluació de les assignatures que es farà a partir de l'any vinent. A partir d'ara el Consell passarà d'estar format per 5 alumnes i 5 professors a 7 per cap, així que dues de les substitutes la llista d'alumnes que vem fer per presentar-nos a les eleccions, l'Ana Palomo i la Cristina Batllori, passaran a formar part del Consell d'Estudiants.


2. Pla d'Estudis
Després del buidatge de totes les propostes rebudes a través de la octavetes i per l'e-mail de l'AEHA, l'equip de responsables va llegir les propostes durant la reunió, es van discutir i es van votar. Resultants d'aquesta votació, les propostes aprovades i que posteriorment seran treballades de manera conjunta a modus d'assemblea amb tots les estudiants de Història de l'Art són:

  • Replantejar les assignatures de Teoria de l'Art i Estètica I
  • Definir millor l'assignatura de Mètodes i fonaments del treball historicoartístic.
  • Fer art no Europeu.
  • Ordre coherent de les assignatures (no cal que sigui cronològic però sí amb més lògica)
  • Crear assignatures de Fotografia, dansa, crítica d'art, mercat de l'art, còmic i literatura.
  • Crear un sistema útil i eficaç per avaluar al professorat i les assignatures.
  • No fer només arquitectura, pintura i escultura.
  • PRÀCTIQUES: crear pràctiques que siguin útils i interessants, però no fer pràctiques inútils i obligatòries que després compten en la nota final. Fer més sortides, conferències i debats a l'aula.
  • Alguns exàmens i programes de les assignatures són absurds i estan únicament enfocats a recordar dades i imatges, hi ha una manca molt gran d'anàlisi i d'avaluació de les capacitats analítiques de cada estudiant. Només es valora la memòria.
  • Tornar a tenir 2ª convocatòria.
  • Més durada (anuals) de les assignatures fonamentals i aquelles que tenen més gruix de matèria i en conseqüència, que valguin més crèdits (Grècia, Roma, Civilitzacions...) i per tant que aquelles que tenen menys gruix de matèria tinguin menys durada (acabem repetint temari d'altres assignatures) i valguin menys crèdits (mètodes i fonaments, fonts, teoria...)
  • Art actual i contemporani.
  • Mantenir optatives més teòriques (estètica, pensament, crítica...) ja que tot té sempre una dimensió massa històrica, falta reflexió.
  • Separar l'art Català Modern del Contemporani ( aquest últim és molt important per a la història mundial).
  • Debats crítics a totes les assignatures.
  • Assignatures de Literatura.
  • Arts escèniques: no té sentit fer 17 segles en la segona part de l'assignatura, es podria fer fins al renaixement a la primera part (= música).
  • Més varietat d'optatives, que n'hi hagi de totes les èpoques de la història de l'art.
  • Unificar o fer més útils les assignatures “metodològiques” con conservació, museologia, mètodes, fonts o teoria de l'art.
  • Més assignatures dels segles XX i XXI (crítica de l'art, fotografia, restauració, crítica musical..)
  • Més assignatures enfocades al mercat laboral, sobretot al mercat de l'art.
  • Possibilitat d'escollir la quantitat d'assignatures que sigui més convenient per cada alumne, i no estar condicionats per un número rígid d'assignatures anuals.
  • Redistribuir la carrera de manera que cada estudiant pugui escollir la vía de la història de l'art que més li interessi per tal d'especialitzar-se ja en la carrera, i no tenir tantes carències en tots els camps.
  • Que en els dos últims anys de la carrera l'alumne pogués triar entre especialitzar-se en art modern i contemporani o antic i medieval, o en arts de l'espectacle.
  • Incloure alguna optativa d'art postmodern i alguna d'art japonès.
  • Replantejar programes de les assignatures: moltes comencen al mateix moment de la història i per tant es repeteix temari, i no acaben el temari, per tant sempre fem el mateix.
  • Treballar més amb imatges i en investigació. (ex. treballs Rosa Alcoy).
  • Art contemporani (street art, per exemple) i que no sigui optativa, sinó obligatòria.
  • Si fem assignatures de música, perquè una de les etapes musicals m´s importants de la història (jazz) és optativa? Hauria de ser obligatori també i potser afegir optatives d'història de la música del segle XX fins a l'actualitat.
  • Suprimir assignatures que tracten el mateix i afegir-ne altres que són més necessàries.
  • Actualització de la carrera en molts aspectes, no centrar-nos tant en el passat, sinó obrir-la al present.

S'ha decidit que es convocaria una altra assemblea per tal de parlar, tractar i elaborar el Pla d'Estudis alternatiu que tots destigem.





No hay comentarios:

Publicar un comentario